En kvinne lener seg på panseret til Volkswagen VW ID.3 1ST
En kvinne lener seg på panseret til Volkswagen VW ID.3 1ST
En kvinne lener seg på panseret til Volkswagen VW ID.3 1ST
En kvinne lener seg på panseret til Volkswagen VW ID.3 1ST

ID.3 vinner anerkjent designpris

ID.3 vinner anerkjent designpris

Skrevet av Anita Svanes
05/05/2020

Volkswagen dominerte «Automotive Brand Contest 2020» med totalt fem priser i designkategoriene. ID.3, bilen som viser Volkswagens vei inn i fremtiden, ble utpekt som «Best of Best» i ikke mindre enn to kategorier. 

Skrevet av Anita Svanes
05/05/2020

Volkswagen dominerte «Automotive Brand Contest 2020» med totalt fem priser i designkategoriene. ID.3, bilen som viser Volkswagens vei inn i fremtiden, ble utpekt som «Best of Best» i ikke mindre enn to kategorier. 

Nye Golf og ID. SPACE VIZZION er også blant prisvinnerne i årets kåring. «Automotive Brand Contest» er den eneste uavhengige, internasjonale designkonkurransen for bilmerker. ID.3 fikk tittelen «Best of Best» i kategoriene «Exterior Volume Brand» og «Interior Volume Brand». 

Juryens offisielle begrunnelse lyder:

«ID.3 er uttrykksfull, med en svøpende, men samtidig stram linjeføring – med et interiør og eksteriør som støpt i ett stykke. ID.3 overbeviser med en moderne tolkning av Volkswagens typiske designspråk. Dette er en lenge etterlengtet ung Volkswagen, med det nødvendige mot til å sette i gang en ny bevegelse». 

Volkswagen VW ID.3, ID. SPACE VIZZION og Golf 8 prisvinnere

Volkswagens sjefsdesigner, Klaus Bischoff, forklarer: – ID.3 er for oss et opptakten til en ny æra for mobilitet. Samtidig er dette startskuddet for designets digitale tidsalder, der vi bruker virtuelle og teamoverskridende arbeidsmåter for å skape den aller beste brukeropplevelsen. Anerkjennelsen fra juryen viser at vi er på riktig vei.

Les mer om ID.3

Også den åttende generasjonen av Golf, som ble lansert mot slutten av 2019, ble en vinner i årets konkurranse. Juryen kåret den til «Winner» i kategoriene «Exterior Volume Brand» og «Interior Volume Brand».

Les mer om Golf

ID. SPACE VIZZION, en bil med perfekt aerodynamikk og generøse plassforhold, er det syvende medlemmet i ID.-familien. Den ble kåret til «Winner» i kategorien «Consepts».

Les mer om ID. SPACE VIZZION

«Automotive Brand Contest» ble startet i 2011 av German Design Concil (Rat für Formgebung), en stiftelse som ble initiert av den tyske Bundestag i 1953. Her premieres fremragende produkt- og kommunikasjonsdesign, og det settes søkelys på betydningen av merkevarebygging og merkevaredesign i bilbransjen. Juryen er satt sammen av representanter fra medier, design, arkitektur, industri og høyskoler. Den offisielle prisutdelingen i Frankfurt er planlagt gjennomført i høst.

Oi sann! Nettleseren du bruker støttes ikke eller er utdatert

Vi kan ikke vise deg innholdet på denne nettsiden fordi din nettleser enten er utdatert eller ikke støttes. Nettsiden fungerer best med Firefox eller Google Chrome. Les mer og last ned Firefox nettleser her eller Google Chorme nettleser her