Volkswagen ID. BUGGY elbil foran en grønn og blå bakgrunn

Følelsen av frihet
ID. BUGGY 

En levende legende

Konsept-elbilen ID. BUGGY er inspirert av den legendariske beach buggyen fra 1960-tallet. Den moderne versjonen er like leken og sprek som forgjengeren fra California. Her ligger alt til rette for kjøreopplevelser utenfor allfarvei – 100% elektrisk og uten lokale CO2-utslipp.

Designet er stilrent og er en moderne, nostalgisk tolkning av klassikeren
Klaus Bischoff
Designsjef hos Volkswagen

Ukonvensjonell – ID. BUGGY

Robust og estetisk utvendig, stilren og robust innvendig – elbilen ID. BUGGY holder det utseendet lover.

Volkswagen ID. BUGGY elbil sett bakfra

Stilrent design med svevende karosseri

Uten dører og tak, med 18-tommers felger, offroad-dekk, understellsbeskyttelse og veltebøyle takler ID. BUGGY de fleste utfordringer. Karosseriet med tofarget spesiallakk ser ut som om det svever over det robuste understellet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev og bli oppdatert på ID.

Bli regelmessig oppdatert på informasjon om ID.-familien. 

Volkswagen ID. BUGGY elbil på landevei
Førerplassen i ID. BUGGY elbil med fokus på rattet

Robust interiør

Den romslige, åpne kupeen er robust og værbestandig med enkel og intuitiv betjening. ID. BUGGY har to seter og styres med multifunksjonsrattet med berøringsfunksjon. Den heldigitale førerplassen gir full oversikt over viktig informasjon.

100% Elektrisk –
ID. BUGGY

Den kraftige el-motoren i ID. BUGGY sørger for rask akselerasjon og mye moro bak rattet – uten CO2-utslipp.

Volkswagen ID. BUGGY elbil som kjører, sett bakfra

Får hjertet til å slå raskere

Konsept-elbilen ID. BUGGY har en el-motor på 204 hk (150 kW) montert bak. Den har et maksimalt dreiemoment på 310 Nm fra start og en akselerasjon fra 0 - 100 km/t på kun 7,2 sekunder. Topphastigheten er elektronisk begrenset til 160 km/t.

Nærbilde av baklykten på Volkswagen ID. BUGGY elbil
Nærbilde av Volkswagen ID. BUGGY elbil sett på skrå forfra

MEB-plattformen for elbiler fra Volkswagen

Elbilen ID. BUGGY er den femte konsept-elbilen som er basert på den modulbaserte plattformen for elbiler (MEB) fra Volkswagen. Den er et bevis på hvor mange muligheter denne unike plattformen byr på for fremtidens elbiler fra Volkswagen

Vilkår Volkswagen

  • Priser og utstyr: Avbildede bilmodeller vist på denne nettsiden kan avvike fra bilmodellutvalget som tilbys i Norge. Bilene kan også være avbildet med utstyr som medfører ekstra kostnader eller med lakkfarger/utstyr som ikke er tilgjengelig for visse bilmodeller/utstyrsversjoner som tilbys i Norge. Alle bilmodell- og utstyrspriser, med unntak av priser på våre helelektriske biler/varebiler (som har mva.-fritak), er oppgitt i norske kroner inkludert mva., frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo. Frakt til forhandler utenfor Oslo og årsavgift kommer i tillegg. Beregnet bilavgift er mva.-fri og oppgitt uten mva. Informasjon om priser, spesifikasjoner, standardutstyr, ekstrautstyr, setetrekk og farger kan endres uten forvarsel. Sjekk derfor alltid med din lokale Volkswagen forhandler at bil med ønskede spesifikasjoner faktisk kan leveres med det utstyret du ønsker. Vær oppmerksom på at alle tilvalg av ekstrautstyr øker totalvekten på kjøretøyet som igjen påvirker WLTP-utslippsberegning, eventuell rekkevidde og endelig pris på bilen.

    Rekkevidde: Oppgitt rekkevidde for våre hybrid og helelektriske bilmodeller er den maksimale rekkevidden oppnådd målt etter WLTP-testprosedyre. Rekkevidden påvirkes av ulike faktorer slik som; valgt ekstrautstyr, nyttelast, taklast, bagasje, tilhengervekt, drivlinje og antall passasjerer da dette er med på å øke vekten på elbilen/elvarebilen. Rekkevidden vil også kunne påvirkes ytterligere av alt fra kjørestil, hastighet, felgstørrelse og kjøreforhold til utetemperatur og bruk av komfort- og funksjonsutstyr under kjøring. Ladeeffekt: Alle oppgitte verdier for ladeeffekt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer; batteritemperatur og batteriprosent ved ladestart og/eller antall brukere i en ladestruktur kan også begrense ladeeffekten. For DC lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt for så å starte en gradvis reduksjon i ladeeffekten. For både AC og DC lading vil ladeeffekten reduseres betydelig når man overstiger 80 % SOC (batteriets ladenivå).

    Finansiering: All privat finansiering forutsetter minst 30% egenkapital og finansiering gjennom vårt finansieringsselskap Volkswagen Financial Services. Renten er flytende. Det tas til enhver tid forbehold om skrivefeil, feil i priser og bilder på nettsiden.