VW ID.3 lader på Recharge

We Charge utvider ladetilbudet for norske ID.-kunder

We Charge utvider ladetilbudet for norske ID.-kunder

05/11/2021

Gjennom partnerskap med Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) og BKK/Lyse vil norske ID.-kunder få tilgang til et ladenettverk med mer enn 2300 hurtigladere (både AC og DC) i Norge.

Harald Edvardsen-Eibak
Harald Edvardsen-Eibak.

– Dette er et kjærkomment tillegg til Volkswagens eksisterende partnerskap med Ionity gjennom «We Charge»-tjenesten, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør for Volkswagen i Norge.

Avtalene mellom Elli og de to ladeoperatørene Recharge og BKK/ Lyse ble signert i mars 2021. Elli er et selskap i Volkswagengruppen, som eier og administrerer ladetjenesten «We Charge». Gjennom partnerskap med både Ionity, Recharge og BKK/ Lyse vil «We Charge» tilby et stort antall ladepunkt med stor dekningsgrad over hele Norge.

– Vi er stolt over å være partnere både med Ionity, Recharge og BKK/ Lyse. Og det gleder oss at våre kunder nå kan hurtiglade sin ID.3ID.4 eller ID.4 GTX i det utvidede «We Charge»-nettverket, sier Edvardsen-Eibak.

VW ID.3 lader på BKK hurtigladestasjon

Alle ID.-kunder vil få tilgang til ladetjenesten «We Charge». Kundene av ID.3 1ST har 2 000 kWt lading kostnadsfritt inkludert i sin avtale, noe som tilsvarer ca. 15 000 km kjøring.

Den tekniske integrasjonsfasen er fullendt, og norske ID.-kunder har nå dermed tilgang til Recharge og BKK/ Lyse-nettverket. Kunder vil også få tilgang til Recharge sine ladere i Sverige og Finland. I tillegg gir Volkswagen «We Charge» tilgang til mer enn 200 000 ladepunkt over hele Europa.

Les mer om We Charge

I Norge er det nå registrert flere tusen ID.3 og ID.4. Både ID.3 og ID.4 blir produsert klimanøytralt i Volkswagens fabrikk i Zwickau. Alle ID.-kundene får utdelt et TÜV-sertifikatOpens an external link som bekrefter dette når bilene utleveres fra forhandler. Så sant kundene også velger å lade med strøm fra en leverandør som tilbyr grønn energi, vil ID.-bilene dermed være klimanøytrale gjennom hele sitt livsløp.

Nyttige snarveier