2.12.80.1, 2019-01-08 08:13:42
Volkswagen Touareg SUV offroad

Volkswagen ble Norges største bilmerke i 2018.

Volkswagen ble for niende året på rad Norges største bilmerke.

Volkswagen e-Golf mest solgte Volkswagen 2018

Norges største bilmerke for niende år på rad.

Volkswagen har siden 2010 vært Norges største bilmerke hvert år. Den mest solgte modellen siden 2008, Volkswagen Golf, endte i 2018 på en god andreplass. 2018 ble et svært godt år for Volkswagen i Norge med 20.071 registrerte biler. Totalmarked endte på 147.929 personbiler. Volkswagen hadde i 2018 en markedsandel på 13,6 prosent. 2018 ble historiens sjette beste salgsår for nye biler.

- Takket være en fantastisk laginnsats fra en svært dyktig forhandlerorganisasjon ble 2018 nok et suksessår for oss i Volkswagen. Vi har nå startet et nytt år hvor vi skal lansere flere attraktive modeller som vi er sikre på at kundene vil sette pris på, sier Volkswagen-direktør Harald Edvardsen-Eibak.

Volkswagen e-Crafter el varebil

Volkswagen størst på nyttekjøretøy.

Volkswagen ble også desidert største merke i 2018 i segmentet for varebiler under 3,5 tonn. 10.383 registrerte biler i løpet av året ga en markedsandel på 27,9 prosent og vi hadde tidenes høyeste kontrakts inngang, sier Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy.

De to mest populære varebilene i Norge er begge Volkswagen-modeller. Øverst på registreringsstatistikken troner Transporter med 4466 registrerte eksemplarer, mens Caddy følger rett bak med 4327 registrerte eksemplarer i 2018.

Neste steg.