VW ID.4 GTX sett fra siden ved siden av et par

Verdenspremiere for nye ID.4 GTX

Verdenspremiere for nye ID.4 GTX

04/28/2021

Volkswagen utvider ID.-familien med GTX, en egen modellbetegnelse. ID.4 GTX blir det nye flaggskipet i den helelektriske ID.-familien. Den digitale verdenspremieren fant sted på Berlin Tempelhof Airport i dag. ID.4 GTX blir svært attraktivt priset og utstyrt i Norge.

ID.4 GTX – om navnevalget

ID.4 GTX blir det nye flaggskipet i ID.-familien. Bokstavene GTX vil på samme måte som GTI og GTE bli et eget merkenavn for en særegen sportslighet. GT med tillegget X vil stå for en mer bærekraftig kjøreglede.

GT har lenge vært en betegnelse forbundet med kjøreglede. X bygger nå en bro over mot morgendagens mobilitet. Bærekraft og sportslighet er ikke egenskaper der den ene utelukker den andre – de kan også utfylle hverandre helt perfekt.

Volkswagen er i ferd med å bygge opp et bærekraftig økosystem rundt sine ID.-modeller, og kunder som bestiller en ID.4 GTX, vil få overlevert en bli som er produsert og som utleveres karbonnøytralt til kunde. Så sant den lades med elektrisitet fra fornybare kilder, vil bilen også være karbonnøytral i bruk.

Les mer om Way to Zero

Norsk modellutvalg og priser

De første ID.4 GTX kommer til Norge i sommer, og utleveringene til kunder er forventet fra slutten av sommeren, som tilsier normale leveringstider. ID.4 GTX blir en svært velutstyrt bil, og de norske prisene slippes i dag i forbindelse med verdenspremieren. Prisene er attraktive og vil starte fra kr. 459 900 inkl. frakt- og leveringsomkostninger til Oslo. (Kr. 450 300 uten frakt- og leveringsomkostninger). Dette blir en modell som kundene selv skreddersyr etter ønsker og behov. Det blir 7 ulike utstyrspakker å velge mellom.

-  Med lanseringen av ID.3 startet Volkswagen en svært offensiv satsing på en helt ny familie helelektriske biler. Kort tid etter ID.3 lanserte vi SUVen ID.4 og allerede nå, bare måneder etter, er det verdenspremiere for ID.4 GTX. Vi har store forventninger til salget av vår nykommer med firehjulstrekk, som er en komplett utstyrt bil til en attraktiv pris. ID.4 GTX vil uten tvil kunne dekke svært mange kunders behov, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen.

ID.4 GTX og firehjulstrekk