Connectivity Services fra Volkswagen

Online-tjenestene fra Volkswagen

 

Med online-tjenestene fra Volkswagen blir bilen digital, slik at du får mer komfort, sikkerhet og underholdning. Hvis du kobler kjøretøyet ditt til Internett, får du trafikkinformasjon i sanntid og påminnelsen om neste service. Strøm musikk og nettradio, eller få hjelp raskt i tilfelle ulykker. 

We Connect im Passat

We Connect og We Connect ID.

Neste generasjons online-tjenester. Du kan koble til internett i alle biler som er kompatible med We Connect, for eksempel i den nye ID.3, ID.4, Golf, Passat og mange andre nye Volkswagen-biler fra modellår 2021. Og med We Connect ID.1 er du sikret den beste forbindelsen i din ID.-modell. Takket være det installerte eSIM-kortet i Volkswagen er du på nett hele tiden.

Car-Net

Car-Net

Med online-tjenestene fra Car-Net kommer du raskere til målet og holder deg oppdatert. Trafikkinformasjon i sanntid, ledige parkeringsplasser og bensinpriser, alt integrert i navigasjonssystemet med Car-Net «Guide & Inform».
Bruk smarttelefonen til fjernbetjening: Med Car-Net «Security & Service» kan du enkelt låse og låse opp dører og bagasjerommet via We Connect-appen.2

App-Connect

App-Connect

App Connect skjermer utvalgte smarttelefonapper til berøringsskjermen på infotainmentsystemet ditt: Apple CarPlay™ og MirrorLink® – begge de innovative teknologiene er tilgjengelige og byr på nyttige funksjoner på farten3.

Hvilke tjenester er tilgjengelig i din Volkswagen?

Er din Volkswagen utrustet med We Connect eller Car-Net? Eller kan den utstyres med We Connect Go? Få oversikt over hvilke online-tjenester som er tilgjengelige i din bilmodell.  

Vilkår Volkswagen

1.
For å bruke We Connect Start-tjenestene trenger du en Volkswagen ID-brukerkonto. Deretter logger du deg på We Connect Start med brukernavn og passord. Videre må du inngå en egen We Connect Start-avtale med Volkswagen AG på nettet. Etter å ha overlevert kjøretøyet har du 90 dager til å registrere kjøretøyet via We Connect ID. -appen (tilgjengelig i App Store og Google Play Store) og til å bruke We Connect Start-tjenestene for hele varigheten av den avtalte gratisperioden.
Du kan bruke de mobile online-tjenestene fra We Connect Start med den integrerte internettforbindelsen. De medfølgende datakostnadene i Europa, med unntak av nettradio og WLAN-Hotspot, dekkes av Volkswagen innenfor mobildekningens rammer. For bruk av tjenestene nettradio og WLAN-Hotspot, kan datapakker kjøpes via den eksterne mobilnettpartneren «Cubic Telecom» og brukes i en rekke europeiske land på steder med mobildekning. Du finner informasjon om priser og støttede land på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt kan du bruke tjenestene nettradio og WLAN-Hotspot via en egen mobilenhet (f.eks. en smarttelefon) som kan fungere som WLAN-hotspot. Tjenestene vil i så fall kun være tilgjengelige gjennom mobilnettavtalen du har med mobilnettleverandøren din, og kun innenfor dekningsområdet til dette mobilnettet. Avhengig av mobildataplanen din kan datautveksling via Internett medføre ekstrakostnader (f.eks. roaming-gebyr). Dette gjelder særlig ved bruk i utlandet.
Den kostnadsfrie We Connect ID. App kan brukes på en smarttelefon med egnet iOS- eller Android-operativsystem og et datakompatibelt SIM-kort, med en eksisterende eller separat mobilnettavtale mellom deg og mobilnettleverandøren din. 
Tilgjengeligheten til de enkelte tjenestene som er beskrevet i pakkene, kan variere avhengig av utstyr, kjøretøy og land. Tjenestene er tilgjengelig for den angitte avtaleperioden og kan underlegges innholdsmessige endringer i løpet av perioden. Du finner mer informasjon på www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Informasjon om priser på mobilnettbruk får du fra din mobilnettleverandør.
2.
For å bruke Car-Net-tjenester trenger du en Volkswagen ID-brukerkonto og må logge på med brukernavn og passord. Videre må du fylle ut en egen kontrakt med Volkswagen AG på nettet. For å kunne bruke tjenestene i den avtalte kostnadsfrie prøveperioden, har du, etter å ha fått overlevert bilen, 90 dager på deg til å registrere bilen på www.myvolkswagen.net eller i "Volkswagen We Connect"-appen (tilgjengelig i App Store og Google Play Store). Ved senere registrering forkortes den kostnadsfrie prøveperioden tilsvarende. Bruken av online-tjenestene fra Car-Net «Guide & Inform» er kun mulig med det valgfrie tilleggsutstyret Discover Media og Discover Pro. I tillegg trenger du en mobil, nettaktivert enhet (f.eks. smarttelefon) som kan fungere som mobil Wi-Fi-hotspot. Som alternativ kan du, med det alternative telefongrensesnittet «Business» i kombinasjon med navigasjonssystemet Discover Pro, bruke en mobiltelefon med rSAP-funksjon (remote SIM Access Profile) eller et SIM-kort med telefon- og datatilgjengelighet. Med den valgfrie Car-Stick LTE kan du, i kombinasjon med navigasjonssystemet Discover Media, opprette en nettforbindelse for navigasjonsenheten din samt en Wi-Fi-hotspot i bilen. Car-Net-tjenestene er bare tilgjengelige gjennom mobilavtalen du har med mobilleverandøren din, og kun innenfor dekningsområdet til dette mobilnettet. Avhengig av mobildataplanen din kan datautveksling via Internett medføre ekstrakostnader (f.eks. roaming-gebyr). Dette gjelder særlig ved bruk i utlandet. På grunn av datavolumet som er inkludert i bruken av Car-Net-tjenestene anbefaler vi på det sterkeste at du avtaler en pris for databruk med mobilnettleverandøren din. Den kostnadsfrie We Connect-appen kan brukes på en smarttelefon med egnet iOS- eller Android-operativsystem og et datakompatibelt SIM-kort, med en eksisterende eller separat mobilnettavtale mellom deg og mobilnettleverandøren din. Tilgjengeligheten til Car-Net-tjenestene kan variere fra land til land og er avhengig av både kjøretøyet og utstyret. Denne tjenesten er tilgjengelig for den angitte avtaleperioden og kan underlegges innholdsmessige endringer i løpet av perioden. Du finner ytterligere informasjon om Car-Net på www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Informasjon om priser for bruk av mobildata får du hos din mobilleverandør.
3.

Kun tilgjengelig med radiosystemene «Composition», «Composition Colour», «Composition Media» og «Ready 2 Discover» eller navigasjonssystemene «Discover Media» og «Discover Pro». App-Connect omfatter teknologiene Apple CarPlay™, Android Auto™ og MirrorLink®. For å unngå distraksjoner kan du bare starte sertifiserte apper mens du kjører. I denne sammenhengen må du også ta i betraktning at noen apper ikke tilbys for hver av de tre teknologiene, at funksjonene er underlagt innholdsendringer i løpet av kontraktsperioden eller kan avvikles av leverandøren og at tilgjengeligheten av disse teknologiene kan variere fra land til land. Informasjon om smarttelefonkompatibilitet for Apple CarPlay™ finner du på https://www.apple.com/no/ios/ og for MirrorLink® på https://mirrorlink.com/.

 

  • Avbildet modell kan avvike fra modellutvalg i Norge. Bilene kan også være utstyrt med ekstrautstyr som leveres mot pristillegg.