Oppdag Car-Net

Hold deg informert med de online-tjenestene fra Car-Net – mange eldre Volkswagen-modeller før modellår 2021 er kompatible med Car-Net som standard. Oppdag tilkoblingstilbudene fra Car-Net nå.1

Oppdatert på farten

Med «Guide & Inform»-tjenestene fra Car-Net er du alltid oppdatert når du er på farten. Du kan motta aktuell trafikkinformasjon direkte fra Internett, søke etter spennende reisemål i nærheten og mye mer.

Slik aktiverer du og bruker Car-Net

Her kan du se hvordan du aktiverer online-tjenestene med We Connect-appen – og hva du trenger for å gjøre det.

Se aktiveringsinstruksjoner

Se forutsetninger

Logg inn på Car-NetOpens an external link

Hvilke tjenester er tilgjengelige?

Er din Volkswagen utstyrt med We Connect eller Car-Net? Eller kan den utstyres med We Connect Go? Få full oversikt over online-tjenestene som er tilgjengelige i din Volkswagen.  

Sjekke kompatibilitet

Praktiske tjenester for din hverdag

Du er i gode hender

Bra at det alltid er noen der: Med valgfri nødtjeneste kan du få kontakt med Volkswagens nødanropstjeneste døgnet rundt ved å trykke på den røde SOS-knappen. I tilfelle det er skjedd en ulykke med utløsing av kollisjonspute, tilkalles hjelp automatisk.

Pakker, avtaleperioder, priser og forutsetninger

Tjenestepakkene og lisensene som er oppført nedenfor, kan enkelt utvides på nett i We Connect-nettbutikkenOpens an external link

Guide & Inform Basic,
1 år 2), 3)

Guide & Inform Plus,
1 år 2), 3)

Security & Service
Basic

Security & Service Plus,
1 år 2), 3) inkl. e-Manager 1)

e-Remote, 1 år 2),3)

App-Connect

Forlengelse med 1 år
(Priser inkl. mva)

865,- kr

865,- kr

655,- kr

1 090,- kr (655- kr)4)

-

Forlengelse med 2 år
(Priser inkl. mva)

1 490,- kr

1 490,- kr

1 035,- kr

1 850,- kr (1 035,- kr) 4)

Mobilbrukkostnader/
SIM 5) 

Kunde

Kunde

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Kunde

Tekniske
forutsetninger

Discover Media

Discover Pro

Nødanropstjeneste

Nødanropstjeneste

Composition Media, Ready 2 Discover, Discover Media eller Discover Pro

Aktiv

Etter registrering

Etter registrering

Etter registrering

Etter registrering

Etter registrering

 

Fra fabrikk

Ytterligere
informasjon

Forlengelse med 1 år
(Priser inkl. mva)

865,- kr

Forlengelse med 2 år
(Priser inkl. mva)

1 490,- kr

Mobilbrukkostnader/
SIM 5) 

Kunde

Tekniske
forutsetninger

Discover Media

Aktiv

Etter registrering

Ytterligere
informasjon

1) e-Manager er kun tilgjengelig for elbiler og ladbare hybrider
2) For nye biler gjelder: Hvis kunden ikke foretar bestilling i løpet av de første 90 dagene etter kundens overtakelse av bilen («første bestillingsfrist»), forkortes den kostnadsfrie tjenestetiden med like mange dager som det har gått mellom første bestillingsfrist og faktisk bestilling.
3) Unntak: Varighet 3 år i forbindelse med pakken «Business Premium»
4) Beløpet i parentes gjelder for ladbare hybrider.
5) Gjelder dataforbindelse mellom bilen og Volkswagen AGs dataserver. Datatilkoblingen mellom kundens enhet og dataserveren når du bruker online-tjenestene på brukerområdet myVolkswagen (https://www.myvolkswagen.net) eller i We Connect-appen er ikke en del av tjenestene som tilbys gjennom Volkswagen AG.

We Connect-app

Nå kan du bruke Car-Net med We Connect-appen 

Med We Connect-appen får du online-tjenester fra Car-Net på smarttelefonen. Og alle fordelene i én app. Last enkelt ned We Connect-appen for smarttelefonens operativsystem og koble den til din Volkswagen.

Ta en prat med oss

Ta en prat med oss

Kontakt

Har du spørsmål, ideer eller tilbakemeldinger? Da må du gjerne ringe oss.

Du når oss på 800 12 651 (gratis fra Norge). Vi er tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Ring +49 5361-3793801 dersom telefonleverandøren din ikke støtter dette nummeret. Hvis du ringer fra utlandet, kan det påløpe ekstra kostnader.

Du kan også sende en e-post til:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Vilkår Volkswagen

1.
For å bruke Car-Net-tjenester trenger du en Volkswagen ID-brukerkonto og må logge på med brukernavn og passord. Videre må du fylle ut en egen kontrakt med Volkswagen AG på nettet. For å kunne bruke tjenestene i den avtalte kostnadsfrie prøveperioden, har du, etter å ha fått overlevert bilen, 90 dager på deg til å registrere bilen på www.myvolkswagen.net eller i "Volkswagen We Connect"-appen (tilgjengelig i App Store og Google Play Store). Ved senere registrering forkortes den kostnadsfrie prøveperioden tilsvarende. Bruken av online-tjenestene fra Car-Net «Guide & Inform» er kun mulig med det valgfrie tilleggsutstyret Discover Media og Discover Pro. I tillegg trenger du en mobil, nettaktivert enhet (f.eks. smarttelefon) som kan fungere som mobil Wi-Fi-hotspot. Som alternativ kan du, med det alternative telefongrensesnittet «Business» i kombinasjon med navigasjonssystemet Discover Pro, bruke en mobiltelefon med rSAP-funksjon (remote SIM Access Profile) eller et SIM-kort med telefon- og datatilgjengelighet. Med den valgfrie Car-Stick LTE kan du, i kombinasjon med navigasjonssystemet Discover Media, opprette en nettforbindelse for navigasjonsenheten din samt en Wi-Fi-hotspot i bilen. Car-Net-tjenestene er bare tilgjengelige gjennom mobilavtalen du har med mobilleverandøren din, og kun innenfor dekningsområdet til dette mobilnettet. Avhengig av mobildataplanen din kan datautveksling via Internett medføre ekstrakostnader (f.eks. roaming-gebyr). Dette gjelder særlig ved bruk i utlandet. På grunn av datavolumet som er inkludert i bruken av Car-Net-tjenestene anbefaler vi på det sterkeste at du avtaler en pris for databruk med mobilnettleverandøren din. Den kostnadsfrie We Connect-appen kan brukes på en smarttelefon med egnet iOS- eller Android-operativsystem og et datakompatibelt SIM-kort, med en eksisterende eller separat mobilnettavtale mellom deg og mobilnettleverandøren din. Tilgjengeligheten til Car-Net-tjenestene kan variere fra land til land og er avhengig av både kjøretøyet og utstyret. Denne tjenesten er tilgjengelig for den angitte avtaleperioden og kan underlegges innholdsmessige endringer i løpet av perioden. Du finner ytterligere informasjon om Car-Net på www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Informasjon om priser for bruk av mobildata får du hos din mobilleverandør.
2.
For å bruke Car-Net-tjenester trenger du en Volkswagen ID-brukerkonto og må logge på med brukernavn og passord. Videre må du fylle ut en egen kontrakt med Volkswagen AG på nettet. For å kunne bruke tjenestene i den avtalte kostnadsfrie prøveperioden, har du, etter å ha fått overlevert bilen, 90 dager på deg til å registrere bilen på www.myvolkswagen.net eller i "We Connect"-appen (tilgjengelig i App Store og Google Play Store). Ved senere registrering forkortes den kostnadsfrie prøveperioden tilsvarende. Bruk av Car-Nets online-tjenester er mulig takket være en integrert internettforbindelse. De medfølgende datakostnadene i Europa, med unntak av for tjenestene Webradio og Hybrid-Radio, dekkes av Volkswagen innenfor mobildekningens rammer. For bruk av tjenestene Webradio og Hybrid-Radio, så vel som WLAN-hotspot, kan datapakker kjøpes via den eksterne mobilnettpartneren «Cubic Telecom» og brukes i en rekke europeiske land på steder med mobildekning. Datavolumet til disse pakkene kan brukes av alle brukere og kjøretøyets passasjerer. Du finner informasjon, betingelser, priser og støttede land på vw.cubictelecom.com. Alternativt kan du bruke Webradio og Hybrid-Radio gjennom en mobil enhet (f.eks. smarttelefon) som er i stand til å fungere som mobil WLAN-hotspot. Tjenestene vil i så fall kun være tilgjengelige gjennom mobilnettavtalen du har med mobilnettleverandøren din, og kun innenfor dekningsområdet til dette mobilnettet. Avhengig av mobildataplanen din kan datautveksling via Internett medføre ekstrakostnader (f.eks. roaming-gebyr). Dette gjelder særlig ved bruk i utlandet. Den kostnadsfrie We Connect-appen kan brukes på en smarttelefon med egnet iOS- eller Android-operativsystem og et datakompatibelt SIM-kort, med en eksisterende eller separat mobilnettavtale mellom deg og mobilnettleverandøren din. Tilgjengeligheten til Car-Net-enkelttjenestene som oppgis i pakken («Guide & Inform Premium» og «Security & Service») kan variere fra land til land og er avhengig av kjøretøy og utstyr. Tjenesten er tilgjengelig for den angitte avtaleperioden og kan underlegges innholdsmessige endring eller ev. fjernes i løpet av avtaleperioden. Du finner mer informasjon på www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-forhandler. Informasjon om priser på mobilnettbruk får du fra din mobilnettleverandør.
  • Avbildet modell kan avvike fra modellutvalg i Norge. Bilene kan også være utstyrt med ekstrautstyr som leveres mot pristillegg.