We Connect-sikkerhetstjeneste – rask hjelp ved behov
1

Sikkerhet.
Rask hjelp ved behov

 

Sikkerhet.
Rask hjelp ved behov

 

Kjører du ute på landsbygda og får punktert dekk? Det går helt fint. I stedet for å irritere deg, aktiverer du rett og slett veitjenesten, så kommer hjelpen til deg. Også når bilen din påviser en ulykke, er du i gode hender. I nødsfall påkalles nemlig hjelpen automatisk. Du får best mulig hjelp og personlig rådgivning til redningsmannskapene er på stedet. Så føler du deg sikker.

Nødanropstjeneste

Med nødanropstjenesten får du hjelpen du trenger hvis ulykken skulle være ute. Ved alvorlige ulykker, for eksempel med utløsning av kollisjonspute, tilkalles hjelpen automatisk. Registrerer din Volkswagen en ulykke, oppretter tjenesten forbindelse med Volkswagens nødanropstjeneste og videresender viktig informasjon til redningsmannskapene. Du har også mulighet til å manuelt be om hjelp ved å trykke på en knapp.

We Connect – Personlig rådgivning i nødstilfeller
We Connect – Rask veihjelp med tastetrykk

Veitjeneste

Vi er raskt på pletten dersom du får problemer med bilen. Du aktiverer veitjenesten ved å trykke på en knapp i bilen, og opplysninger om bilens posisjon samt bilens data sendes til Volkswagens nødsentral. En medarbeider vil da hjelpe deg med å identifisere årsaken til problemet eller, om nødvendig, sende en servicebil til deg hvis problemet ikke løses umiddelbart.

Online-tyverialarm

Det er betryggende å vite at din Volkswagen kan passe på seg selv. Ved et innbruddsforsøk varsler We Connect-appen deg på din smarttelefon eller via e-post.*

* Kun sammen med den valgfrie tyverialarmen

We Connect – Tyverialarm rett på smarttelefonen din

Ta en prat med oss

Ta en prat med oss

Kontakt

Har du spørsmål, ideer eller tilbakemeldinger? Da må du gjerne ringe oss.

Du når oss på 800 12 651 (gratis fra Norge). Vi er tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Ring +49 5361-3793801 dersom telefonleverandøren din ikke støtter dette nummeret. Hvis du ringer fra utlandet, kan det påløpe ekstra kostnader.

Du kan også sende en e-post til:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Vilkår Volkswagen

1.
For å bruke We Connect-tjenester trenger du en Volkswagen ID-brukerkonto, du må deretter logge deg på We Connect med brukernavn og passord. Du inngår så en separat We Connect- eller We Connect Plus-avtale med Volkswagen AG på nett. For We Connect Plus har kunden, etter å ha fått overlevert bilen, 90 dager på seg til å registrere bilen på www.myvolkswagen.net eller i "Volkswagen We Connect"-appen (tilgjengelig i App Store og Google Play Store) og bruke tjenestene i den avtalte kostnadsfrie prøveperioden.
Du kan bruke online-tjenestene fra We Connect med den integrerte Internettforbindelsen. Datakostnader som påløper for nettdekning innenfor Europa dekkes av Volkswagen AG, med unntak av «Streaming & Internett»-tjenesten. Hvis du vil bruke «Streaming & Internett»-tjenesten samt Wi-Fi-hotspot, kan du kjøpe datapakker via den eksterne mobilleverandøren «Cubic Telecom». Du får da tilgang til disse tjenestene i flere europeiske land. Datavolumet til disse pakkene kan brukes av alle brukere og kjøretøyets passasjerer. Du finner informasjon, betingelser, priser og støttede land på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt kan du bruke nett- og samt medie-streaming via en mobilenhet (f.eks. en smarttelefon) med deling av internett. Tjenestene vil i så fall kun være tilgjengelige gjennom mobilnettavtalen du har med mobilnettleverandøren din. Avhengig av mobildataplanen din kan datautveksling via Internett medføre ekstrakostnader (f.eks. roaming-gebyr). Dette gjelder særlig ved bruk i utlandet. Den kostnadsfrie We Connect-appen kan brukes på en smarttelefon med egnet iOS- eller Android-operativsystem og et datakompatibelt SIM-kort, med en eksisterende eller separat mobilnettavtale mellom deg og mobilnettleverandøren din. 
Tilgjengeligheten til de enkelte tjenestene i pakken fra We Connect og We Connect Plus kan bortfalle i visse land og er også bil- og utstyrsavhengig. Tjenesten er tilgjengelig for den angitte avtaleperioden og kan underlegges innholdsmessige endring eller evt. fjernes i løpet av avtaleperioden. Du finner mer informasjon på www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-forhandler. 
  • Avbildet modell kan avvike fra modellutvalg i Norge. Bilene kan også være utstyrt med ekstrautstyr som leveres mot pristillegg.