Smart tilkobling til din Volkswagen ID. 

Kjører du en modell fra ID. -familie? I fremtiden kan du ikke bare reise fullelektrisk, men også koble til internett med We Connect Start. Og med online-tjenestene fra We Connect Start kan du bruke digitale assistenter i bilen, finne oppdatert lade- og trafikkinformasjon og fjernstyre utvalgte funksjoner fra smarttelefonen med We Connect ID. -appen.

Dine fordeler:

  • Kan kobles til nett
  • Tilgang til mange bilfunksjoner er mulig via smarttelefon og We Connect ID. -appen
  • Kan brukes gratis de tre første årene

Klar når du er det

Vil du sjekke gjenværende rekkevidde på ID.-modellen din? Du kan bruke We Connect ID. -appen på smarttelefonen til å få oversikt over batteriprosent, gjenværende rekkevidde på batteriet og starte og stoppe ladingen fra sofaen. Bare skriv inn avgangstiden din for jobb i appen, og så venter ID.-en din fulladet på deg hver morgen.  

We Charge
3
3.
Strømforbruk, kWh/100 km: kombinert  16,9-15,5; CO₂-utslipp kombinert, g/km: 0; effektivitetsklasse: A+

We Charge4 - Enkel lading

Med We Charge blir det enda lettere å lade din ID. Hjemme ved hjelp av den tilkoblede Wallbox og underveis ved over 200 000 offentlige ladepunkter i Europa. Den integrerte In-Car-appen i infotainmentsystemet til din ID. er svært praktisk. Slik kan du søke etter tilgjengelige ladestasjoner på kartet rundt din nåværende posisjon og starte navigeringen til dem. Du får også informasjon om tilgjengelige kontakttyper og ladehastigheter.

Tilkobling

Last ned We Connect ID.-appen

Tilkobling

Last ned We Connect ID.-appen

Appen for din ID.: We Connect ID.
5
5.
Bilder kan avvike

Med We Connect ID.-appen har du alltid full kontroll over ID.-modellen din. Den forvandler smarttelefonen til en fjernkontroll som kan styre flere nyttige bilfunksjoner. Så har du alltid oversikt over ID.-modellen – selv om du ikke sitter i den.

Driftsmeldinger

Driftsmeldinger We Connect og Car-Net

Opplever du ustabilitet med våre online-tjenester? Vi jobber kontinuerlig med å forbedre tjenestene våre, men av og til kan det oppstå problemer. Her finner du oppdaterte driftsmeldinger.

Det er enkelt å registrere seg og komme i gang

Vi forklarer hvordan du aktiverer We Connect Start på noen få trinn og bruker de digitale tjenestene våre i bilen og på smarttelefonen.

--:--

Spørsmål og svar

Last ned instruksjonene som en PDF.

Ta en prat med oss

Ta en prat med oss

Kontakt

Har du spørsmål, ideer eller tilbakemeldinger? Da må du gjerne ringe oss.

Du når oss på 800 12 651 (gratis fra Norge). Vi er tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Ring +49 5361-3793801 dersom telefonleverandøren din ikke støtter dette nummeret. Hvis du ringer fra utlandet, kan det påløpe ekstra kostnader.

Du kan også sende en e-post til:
weconnect-support@volkswagen.deOpens a mail link

Vilkår Volkswagen

1.
For å bruke We Connect Start-tjenestene trenger du en Volkswagen ID-brukerkonto. Deretter logger du deg på We Connect Start med brukernavn og passord. Videre må du inngå en egen We Connect Start-avtale med Volkswagen AG på nettet. Etter å ha overlevert kjøretøyet har du 90 dager til å registrere kjøretøyet via We Connect ID. -appen (tilgjengelig i App Store og Google Play Store) og til å bruke We Connect Start-tjenestene for hele varigheten av den avtalte gratisperioden.
Du kan bruke de mobile online-tjenestene fra We Connect Start med den integrerte internettforbindelsen. De medfølgende datakostnadene i Europa, med unntak av nettradio og WLAN-Hotspot, dekkes av Volkswagen innenfor mobildekningens rammer. For bruk av tjenestene nettradio og WLAN-Hotspot, kan datapakker kjøpes via den eksterne mobilnettpartneren «Cubic Telecom» og brukes i en rekke europeiske land på steder med mobildekning. Du finner informasjon om priser og støttede land på https://vw.cubictelecom.com. Alternativt kan du bruke tjenestene nettradio og WLAN-Hotspot via en egen mobilenhet (f.eks. en smarttelefon) som kan fungere som WLAN-hotspot. Tjenestene vil i så fall kun være tilgjengelige gjennom mobilnettavtalen du har med mobilnettleverandøren din, og kun innenfor dekningsområdet til dette mobilnettet. Avhengig av mobildataplanen din kan datautveksling via Internett medføre ekstrakostnader (f.eks. roaming-gebyr). Dette gjelder særlig ved bruk i utlandet.
Den kostnadsfrie We Connect ID. App kan brukes på en smarttelefon med egnet iOS- eller Android-operativsystem og et datakompatibelt SIM-kort, med en eksisterende eller separat mobilnettavtale mellom deg og mobilnettleverandøren din. 
Tilgjengeligheten til de enkelte tjenestene som er beskrevet i pakkene, kan variere avhengig av utstyr, kjøretøy og land. Tjenestene er tilgjengelig for den angitte avtaleperioden og kan underlegges innholdsmessige endringer i løpet av perioden. Du finner mer informasjon på www.connect.volkswagen-we.com og hos din Volkswagen-partner. Informasjon om priser på mobilnettbruk får du fra din mobilnettleverandør.
2.
Et 2- eller 3-sones klimaanlegg er nødvendig for stemmestyring. Online-stemmestyring er for tiden tilgjengelig på følgende språk: Tysk, engelsk (Storbritannia og USA), fransk, italiensk, nederlandsk, polsk, portugisisk, svensk, spansk og tsjekkisk.
4.
Ladetariffene, ladekortet og ID. -Charger-modellene er et tilbud fra Volkswagen Group Charging GmbH (Elli). 
  • Avbildet modell kan avvike fra modellutvalg i Norge. Bilene kan også være utstyrt med ekstrautstyr som leveres mot pristillegg.