vw ID. Buzz elbil
Siste nytt

ID. Buzz-modellene: På norsk jord!
Volkswagen Nyttekjøretøy

Siste nytt

ID. Buzz-modellene: På norsk jord!
Volkswagen Nyttekjøretøy

Skrevet av Lars Joakim Hanssen
09/15/2022

Her kommer bilen «alle» har ventet på! Helelektriske ID. Buzz er en av de store billanseringene i Norge i år. Her er bildene av de første ID. Buzz og ID. Buzz Cargo som kom til Norge i dag.

I formiddag la et fraktskip fra Volkswagen til kai ved Bekkelagskaia i Oslo. Blant de rundt 500 bilene på skipet kom også 25 ID. Buzz (personbil) og ID. Buzz Cargo (varebil).

Personbilvarianten ID. Buzz og elvarebilen ID. Buzz Cargo er de to nyeste medlemmene i den populære ID.-familien fra Volkswagen.

Inspirasjonen til ID. Buzz har Volkswagen hentet fra Folkevognbussen T1, som har vært et kjent og kjært kjøretøy gjennom flere generasjoner, og som mange nordmenn har et nært forhold til.

Personbilvarianten kommer i førsteomgang som en familievennlig 5-seter, med bagasjeplass på hele 1.121 liter.

ID. Buzz har en angitt WLTP-rekkevidde på 418 km, og en startpris på fra kr 494.200,-*.

ID. Buzz Cargo er den første helelektriske varebilen fra Volkswagen bygget på MEB-plattformen. Det vil si at den er bygget som elbil fra bunnen av, med alle de fordelene det fører med seg av teknologiske muligheter. Med en WLTP-rekkevidde på inntil 423 km, og et lasterom på nesten 4 m3, og solid nyttelast er den et fullgodt alternativ for håndverkere.

Ta neste steg?

ID.Buzz Cargo har en startpris på fra kr 452.700,-*, og «standard-modellen» utstyres godt med utstyr som i andre land er ekstrautstyr, slik som ryggekamera.

Personbilen er også utstyrt med en oversiktlig 12 tommers infotainmentskjerm, oppvarmet frontrute og oppvarmet multifunksjonsratt. Modellen blir altså oppgradert med utstyr som nordmenn er opptatt av, og som ofte velges som ekstrautstyr.

ID. Buzz får en ladekapasitet på inntil 170 kW, som betyr at du under optimale forhold kan lade elbilen fra 5 til 80 prosent på rundt 30 minutter.

ID. Buzz Cargo setter en ny rekkeviddestandard for nyttekjøretøy i dette segmentet, og med økt ladekapasitet kan du lade opp elvarebilen i løpet av lunsjpausen - noe som er praktisk flere håndverkere som tør å velge nullutslippskjøretøy.

Ta neste steg?

Fun fact: I år er det 70 år siden "ikonet" rullet av båten for første gang.

vw folkevogn bullie
Annonse i Aftenposten fra Harald A. Møller i 1952

Påmelding nyhetsbrev Volkswagen Nyttekjøretøy

Meld deg på, og motta siste nytt fra Volkswagen Nyttekjøretøy!

Nyttige snarveier

Vilkår Volkswagen

  • Priser og utstyr: Avbildede bilmodeller vist på denne nettsiden kan avvike fra bilmodellutvalget som tilbys i Norge. Bilene kan også være avbildet med utstyr som medfører ekstra kostnader eller med lakkfarger/utstyr som ikke er tilgjengelig for visse bilmodeller/utstyrsversjoner som tilbys i Norge. Alle bilmodell- og utstyrspriser, med unntak av priser på våre helelektriske biler/varebiler (som har mva.-fritak), er oppgitt i norske kroner inkludert mva., frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo. Frakt til forhandler utenfor Oslo og årsavgift kommer i tillegg. Beregnet bilavgift er mva.-fri og oppgitt uten mva. Informasjon om priser, spesifikasjoner, standardutstyr, ekstrautstyr, setetrekk og farger kan endres uten forvarsel. Sjekk derfor alltid med din lokale Volkswagen forhandler at bil med ønskede spesifikasjoner faktisk kan leveres med det utstyret du ønsker. Vær oppmerksom på at alle tilvalg av ekstrautstyr øker totalvekten på kjøretøyet som igjen påvirker WLTP-utslippsberegning, eventuell rekkevidde og endelig pris på bilen.

    Rekkevidde: Oppgitt rekkevidde for våre hybrid og helelektriske bilmodeller er den maksimale rekkevidden oppnådd målt etter WLTP-testprosedyre. Rekkevidden påvirkes av ulike faktorer slik som; valgt ekstrautstyr, nyttelast, taklast, bagasje, tilhengervekt, drivlinje og antall passasjerer da dette er med på å øke vekten på elbilen/elvarebilen. Rekkevidden vil også kunne påvirkes ytterligere av alt fra kjørestil, hastighet, felgstørrelse og kjøreforhold til utetemperatur og bruk av komfort- og funksjonsutstyr under kjøring. Ladeeffekt: Alle oppgitte verdier for ladeeffekt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer; batteritemperatur og batteriprosent ved ladestart og/eller antall brukere i en ladestruktur kan også begrense ladeeffekten. For DC lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt for så å starte en gradvis reduksjon i ladeeffekten. For både AC og DC lading vil ladeeffekten reduseres betydelig når man overstiger 80 % SOC (batteriets ladenivå).

    Finansiering: All privat finansiering forutsetter minst 30% egenkapital og finansiering gjennom vårt finansieringsselskap Volkswagen Financial Services. Renten er flytende. Det tas til enhver tid forbehold om skrivefeil, feil i priser og bilder på nettsiden.