ID. Buzz-modellene: På norsk jord!
Volkswagen Nyttekjøretøy
ID. Buzz-modellene: På norsk jord!
Volkswagen Nyttekjøretøy
Her kommer bilen «alle» har ventet på! Helelektriske ID. Buzz er en av de store billanseringene i Norge i år. Her er bildene av de første ID. Buzz og ID. Buzz Cargo som kom til Norge i dag.
I formiddag la et fraktskip fra Volkswagen til kai ved Bekkelagskaia i Oslo. Blant de rundt 500 bilene på skipet kom også 25 ID. Buzz (personbil) og ID. Buzz Cargo (varebil).
Personbilvarianten ID. Buzz og elvarebilen ID. Buzz Cargo er de to nyeste medlemmene i den populære ID.-familien fra Volkswagen.
Inspirasjonen til ID. Buzz har Volkswagen hentet fra Folkevognbussen T1, som har vært et kjent og kjært kjøretøy gjennom flere generasjoner, og som mange nordmenn har et nært forhold til.
Personbilvarianten kommer i førsteomgang som en familievennlig 5-seter, med bagasjeplass på hele 1.121 liter.
ID. Buzz har en angitt WLTP-rekkevidde på 418 km, og en startpris på fra kr 494.200,-*.
ID. Buzz Cargo er den første helelektriske varebilen fra Volkswagen bygget på MEB-plattformen. Det vil si at den er bygget som elbil fra bunnen av, med alle de fordelene det fører med seg av teknologiske muligheter. Med en WLTP-rekkevidde på inntil 423 km, og et lasterom på nesten 4 m3, og solid nyttelast er den et fullgodt alternativ for håndverkere.
Ta neste steg?
ID.Buzz Cargo har en startpris på fra kr 452.700,-*, og «standard-modellen» utstyres godt med utstyr som i andre land er ekstrautstyr, slik som ryggekamera.
Personbilen er også utstyrt med en oversiktlig 12 tommers infotainmentskjerm, oppvarmet frontrute og oppvarmet multifunksjonsratt. Modellen blir altså oppgradert med utstyr som nordmenn er opptatt av, og som ofte velges som ekstrautstyr.
ID. Buzz får en ladekapasitet på inntil 170 kW, som betyr at du under optimale forhold kan lade elbilen fra 5 til 80 prosent på rundt 30 minutter.
ID. Buzz Cargo setter en ny rekkeviddestandard for nyttekjøretøy i dette segmentet, og med økt ladekapasitet kan du lade opp elvarebilen i løpet av lunsjpausen - noe som er praktisk flere håndverkere som tør å velge nullutslippskjøretøy.