Bildet viser designskisse av den nye vw Amarok pickup
Varebil

Designskisser avslører interiøret
Den nye Amarok pickup 2022

Varebil

Designskisser avslører interiøret
Den nye Amarok pickup 2022

Skrevet av Lars Joakim Hanssen
12/31/2021

Volkswagen har holdt kortene tett til brystet om den nye Amarok pickup, men har nå publisert nye designskisser av det de omtaler som en allrounder pickup. Neste år kommer tredjegenerasjon Amarok. Pickupene som skal produseres for det europeiske markedet skal bygges i Sør-Afrika, og kunder i Europa vil kunne bestille den nye Amarok mot slutten av 2022.

Volkswagen har begeistret kunder med Amarok siden 2010. Premium-pickupen har blitt bygget både i Hannover og argentinske Pacheco. Siden den tid er det blitt produsert over 800.000 eksemplarer av pickupen.

Den nye Amarok pickup fra Volkswagen overbeviser med en stram linjeføring og fremtoning

- Tredjegenerasjon Amarok får også vesentlig flere førerassistentsystemer, og vil tilby kundene ustrakt «connectivity». Her lanseres nye innovasjoner i 2022 som til nå ikke har vært tilgjengelig i denne bilklassen. Den nye Amarok pickup er som skreddersydd for kunder som kjører under krevende forhold, og som har behov for å frakte tung last. Da er dette et godt og sikkert valg, forteller direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge Håkon Wirak.

Derfor har Amarok for eksempel blitt brukt av den sørafrikanske dyrebeskyttelsen siden 2011. VWCV er partner med «Wildernes Foundation Africa» (WFA) i deres viktige arbeid med å beskytte den utrydningstruede arten neshorn.

Helt ny pickup med klart «Volkswagen-DNA»
Nye Amarok får ikke bare nytt utseende utvendig og innvendig, også ny teknologi er på plass.

– Den markante fronten, og fremfor alt det karakteristiske X-designet, skiller den nye Amarok tydelig fra forgjengeren, og viser pickupens ambisjon om å lede an i sitt segment, bekrefter Albert-Johann Kirzinger, designsjef for Volkswagen Nyttekjøretøy.

– Vi har gitt styrken og kraften til den nye Amarok et tydelig uttrykk, med klart «Volkswagen-DNA», både innvendig og utvendig, fortsetter han.

Nyttige snarveier

Vilkår Volkswagen

  • Priser og utstyr: Avbildede bilmodeller vist på denne nettsiden kan avvike fra bilmodellutvalget som tilbys i Norge. Bilene kan også være avbildet med utstyr som medfører ekstra kostnader eller med lakkfarger/utstyr som ikke er tilgjengelig for visse bilmodeller/utstyrsversjoner som tilbys i Norge. Alle bilmodell- og utstyrspriser, med unntak av priser på våre helelektriske biler/varebiler (som har mva.-fritak), er oppgitt i norske kroner inkludert mva., frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo. Frakt til forhandler utenfor Oslo og årsavgift kommer i tillegg. Beregnet bilavgift er mva.-fri og oppgitt uten mva. Informasjon om priser, spesifikasjoner, standardutstyr, ekstrautstyr, setetrekk og farger kan endres uten forvarsel. Sjekk derfor alltid med din lokale Volkswagen forhandler at bil med ønskede spesifikasjoner faktisk kan leveres med det utstyret du ønsker. Vær oppmerksom på at alle tilvalg av ekstrautstyr øker totalvekten på kjøretøyet som igjen påvirker WLTP-utslippsberegning, eventuell rekkevidde og endelig pris på bilen.

    Rekkevidde: Oppgitt rekkevidde for våre hybrid og helelektriske bilmodeller er den maksimale rekkevidden oppnådd målt etter WLTP-testprosedyre. Rekkevidden påvirkes av ulike faktorer slik som; valgt ekstrautstyr, nyttelast, taklast, bagasje, tilhengervekt, drivlinje og antall passasjerer da dette er med på å øke vekten på elbilen/elvarebilen. Rekkevidden vil også kunne påvirkes ytterligere av alt fra kjørestil, hastighet, felgstørrelse og kjøreforhold til utetemperatur og bruk av komfort- og funksjonsutstyr under kjøring. Ladeeffekt: Alle oppgitte verdier for ladeeffekt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer; batteritemperatur og batteriprosent ved ladestart og/eller antall brukere i en ladestruktur kan også begrense ladeeffekten. For DC lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt for så å starte en gradvis reduksjon i ladeeffekten. For både AC og DC lading vil ladeeffekten reduseres betydelig når man overstiger 80 % SOC (batteriets ladenivå).

    Finansiering: All privat finansiering forutsetter minst 30% egenkapital og finansiering gjennom vårt finansieringsselskap Volkswagen Financial Services. Renten er flytende. Det tas til enhver tid forbehold om skrivefeil, feil i priser og bilder på nettsiden.