vw id2 all elbil
1
1.
Konseptbil.

ID. 2all

Med konseptbilen ID. 2all presenterer Volkswagen sitt nye designspråk for elbiler. Dette er dessuten den første helelektriske bilen som i produksjonsversjonen skal koste under 25 000 euro. 

vw id 2all meb elbilplattform

Volkswagen fortsetter suksesshistorien med kompakte elbiler. Med konseptbilen ID. 2all gir vi en smakebit på den serieproduserte utgaven av Volkswagens første elbil til under 25 000 euro i Tyskland. ID. 2all er dessuten den første Volkswagen-modellen med forhjulsdrift som er bygget på MEB-plattformen.

Bilens design representerer Volkswagens nye designspråk som har nøkkelordene stabilitet, sympati og begeistring.

Volkswagen planlegger dessuten å utstyre produksjonutgaven av ID. 2all med samme type innovativ teknologi som vi finner i de større ID.-modellene, for eksempel lysteknologien IQ.LIGHT og Travel Assist, et assistentsystem for delvis automatisert kjøring.

Den første elbilen på nyutviklet plattform

god plass i konseptbilen vw id 2all

Produksjonsversjonen av ID. 2all skal bygges på plattformen Volkswagen kaller MEB Entry. Det er en videreutvikling av MEB-plattformen som dagens ID.-familie bygges på. Konseptbilen setter dermed standarden innen teknologi og praktiske løsninger. Takket være den modifiserte plattformen har bilen en kupé på størrelse med en Golf, til tross for at bilen er på størrelse med en kompakt Polo. Konseptbilen er 4 050 mm lang, som er noen få centimeter lenger enn Polo. Akselavstanden er på 2600 mm. Bagasjerommet har en kapasitet på 440 liter, og de nedfellbare passasjerseteryggene gir et sammenhengende lasteområde på 2,20 meter. Det er ytterligere et oppbevaringsrom med en kapasitet på 50 liter under baksetet, som kan slås sammen i en enkel bevegelse.

Den videreutviklede MEB Entry-plattformen har en svært effektiv drivlinje-, batteri- og ladeteknologi. Konseptbilen har en beregnet WLTP-rekkevidde på inntil 450 kilometer, og kan lade batteriet fra 10-80% på ca 20 minutter.

Den kraftige 166 kW / 226 hk elektriske motoren til Volkswagen, er integrert i og driver forakselen, slik at kjøretøyet kan akselerere fra 0 til 100 km/t på mindre enn 7 sekunder.

Et dynamisk ytre

ID. 2all gir en smakebit på Volkswagens nye designspråk som har nøkkelordene stabilitet, sympati og begeistring."
Andreas Mindt  
 Designsjef hos Volkswagen

Med den nyeste ID.-modellen vektlegger Volkswagen tydelig designen til sine helelektriske modeller. "ID. 2all gir en smakebit på Volkswagens nye designspråk med nøkkelordene stabilitet, sympati og begeistring", sier Andreas Mindt, designsjef hos Volkswagen. "Vi overfører DNA-et fra våre ikoner til fremtiden. Konseptbilen ID. 2all er derfor en hyllest til Bobla, Golf og Polo."

Et synlig bevis på dette er for eksempel C-stolpedesignen, som opprinnelig ble utviklet for den første Golf-modellen. Stolpen minner om en spent streng på en bue som peker i kjøreretningen. ID. 2all er den første av Volkswagens modeller der dette elementet gjenbrukes – med et nytt og tidstypisk utseende. Andre designelementer er et kraftig karosseri som hviler stødig på hjulene, en front som gir ID. 2all et sympatisk utseende, tydelige dynamiske linjer og tidløs eleganse.

Et romslig indre

Også innvendig har ID. 2all en klar og tydelig design. Kupeen utstråler høy kvalitet, og bilen har et selvforklarende infotainmentsystem med klassisk volumregulering og et separat betjeningspanel for klimaanlegget der de viktigste funksjonene styres med belyste taster.

ID. 2all viser vår intensjon med merket, nemlig å skape nærhet til kundene og levere biler med avansert teknologi og flott design. Thomas Schäfer, direktør for merket Volkswagen.
Thomas Schäfer
Direktør for merket Volkswagen 

Mange nye ID.-modeller i årene fremover

Produksjonutgaven av ID. 2all er en av ti nye elbiler som Volkswagen skal lansere. Den er foreløpig den billigste av elbilene fra Volkswagen. Men merket arbeider allerede med en elbil som skal koste under 20 000 euro i Tyskland. Ved midten av tiåret sikter Volkswagen mot å være den produsenten som har det bredeste utvalget av elbiler.

baksetet i vw id2 all

Hold deg oppdatert på ID. 2all

Bli regelmessig oppdatert på informasjon om fremtidens elektriske familie fra Volkswagen.

Vilkår Volkswagen

Avbildede bilmodeller vist på denne nettsiden kan avvike fra bilmodellutvalget som tilbys i Norge. Bilene kan også være avbildet med utstyr som medfører ekstra kostnader eller med lakkfarger/utstyr som ikke er tilgjengelig for visse bilmodeller/utstyrsversjoner som tilbys i Norge. Alle bilmodell- og utstyrspriser, med unntak av priser på våre helelektriske biler/varebiler med totalpris under 500 000 (som har mva.-fritak), er oppgitt i norske kroner inkludert mva., vektavgift, frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo. Frakt til forhandler utenfor Oslo og årsavgift kommer i tillegg. Beregnet bilavgift er mva.-fri og oppgitt uten mva. Informasjon om priser, spesifikasjoner, standardutstyr, ekstrautstyr, setetrekk og farger kan endres uten forvarsel. Sjekk derfor alltid med din lokale Volkswagen‑forhandler at bil med ønskede spesifikasjoner faktisk kan leveres med det utstyret du ønsker. Vær oppmerksom på at alle tilvalg av ekstrautstyr øker totalvekten på kjøretøyet som igjen påvirker WLTP-utslippsberegning, eventuell rekkevidde og endelig pris på bilen. Oppgitt rekkevidde er den maksimale rekkevidden oppnådd målt etter WLTP-testprosedyre. Rekkevidden påvirkes av ulike faktorer slik som; valgt ekstrautstyr, nyttelast, taklast, bagasje, tilhengervekt, drivlinje og antall passasjerer da dette er med på å øke vekten. Rekkevidden vil også kunne påvirkes ytterligere av alt fra kjørestil, hastighet, felgstørrelse og kjøreforhold til utetemperatur og bruk av komfort- og funksjonsutstyr under kjøring. Alle oppgitte verdier for ladeeffekt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer; batteritemperatur og batteriprosent ved ladestart og/eller antall brukere i en ladestruktur kan også begrense ladeeffekten. For DC-lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt for så å starte en gradvis reduksjon i ladeeffekten. For både AC-og DC-lading vil ladeeffekten reduseres betydelig når man overstiger 80% batterinivå. Leasing og lån forutsetter finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende, og kan endres frem til utleveringsdato, samt at den følger normal renteutvikling i hele finansieringsperioden. Det tas til enhver tid forbehold om skrivefeil, feil i priser og bilder på nettsiden.