vw elbil service

Service på elbil

En elbil krever mindre service og vedlikehold sammenlignet med en bensin-og dieselbil. Ganske enkelt fordi en elbil ikke trenger oljeskift og har færre bevegelige deler enn en bil med drivstoffmotor. I tillegg til lavere driftskostnader, er det større forutsigbarhet når bilen skal på service.

Service er likevel viktig, da elbilene fra Volkswagen fortsatt har kjøleanlegg, batterier, bremser, bremsevæske, hjuloppheng, drivaksler og en rekke andre deler der det kan oppstå slitasje og rust. Elbiler må i tillegg ha ettersyn av elektrisk utstyr som ladekabler og høyvoltsledninger. Hos Volkswagen får du nødvendige kompetansen og utstyret elbilen din trenger når det er tid for service. 

Når må jeg på verksted for neste service? 

Vi har satt sammen en liste over serviceintervaller for elbilene våre i ID.-familien, e-Golf og e-up!. 

Spørsmål? Sjekk ofte stilte spørsmål

Fem gode grunner til at du bør ta servicen på elbilen hos et sertifisert Volkswagen-verksted

  1. Ekspertise og riktig utstyr
    Våre teknikerne jobber tett med Volkswagen-fabrikken i Tyskland, for å lære og dele erfaringer fortløpende. For å få jobbe med elbilene fra Volkswagen må våre medarbeider først bli sertifisert som elektrisk instruert personell. Deretter høyvoltstekniker, og til slutt høyvoltsekspert. Takket være den tette kontakten med fabrikken i Tyskland har de til enhver tilgang til nødvendig utstyr og den beste kompetansen.
  2. Programvareoppdateringer
    I takt med at biler blir stadig mer sikre og effektive, lener de seg også mer på digital teknologi. Derfor må de også med jevne mellomrom ha programvareoppdateringer – eller oppgraderinger, som de foretrekker å kalle det på verkstedet – for eksempel når fabrikken har funnet en forbedring på en styringsenhet. Du må til et sertifisert verksted for å oppgradere programvaren, eller hvis det er programvarerelaterte problemer, som kan være for eksempel problemer med lading. Det kan bare sertifiserte teknikere hos Volkswagen utføre, som har kontakten med fabrikken. 
  3. Mobilitetsgaranti
    Følger du Volkswagens serviceprogram, har du også deres mobilitetsgaranti. Det ligger i navnet hva mobilitetsgarantien gir deg. Sammenlignet med andre redningsprogrammer har du tryggheten om at bilen blir tatt rett til et merkeverksted dersom det skulle skje noe, der bilen blir prioritert på grunn av en bestemt tidsfrist. Mobilitetsgarantien innebærer selvfølgelig også at du får disponere en av våre biler når din egen er inne til utbedringer på grunn av driftsstans – samt hentetjeneste hvis du går tom for strøm.

    Les mer om mobilitetsgaranti

  4. Bilhold
    I appen Bilhold kan du se hele servicehistorikken din og bestille verkstedtime – 24 timer i døgnet. Bestill ruteskift, legge inn bilder av glasskaden, fyll ut skademelding, og så gjøres alt klart til du kommer inn på verkstedet. 

    Les mer om Bilhold

  5. Forhandlere over hele landet
    Volkswagen har merkeverksteder og servicepunkter over hele landet, og Møller Bil er Norges største bilforhandlerkjede. Det gir ekstra verdi til tjenester som mobilitetsgarantien og Bilhold – fordi det betyr at det er kort vei til service, uansett hvor du befinner deg. 

    Kontakt forhandler
vw id4 service

Bestill service til din elbil i dag

Se priser og bestill service i Bilhold.

Ofte stilte spørsmål

Nyttige snarveier

Vilkår Volkswagen

1.
Avhengig av hva som inntreffer først.
Avbildede bilmodeller vist på denne nettsiden kan avvike fra bilmodellutvalget som tilbys i Norge. Bilene kan også være avbildet med utstyr som medfører ekstra kostnader eller med lakkfarger/utstyr som ikke er tilgjengelig for visse bilmodeller/utstyrsversjoner som tilbys i Norge. Alle bilmodell- og utstyrspriser, med unntak av priser på våre helelektriske biler/varebiler med totalpris under 500 000 (som har mva.-fritak), er oppgitt i norske kroner inkludert mva., vektavgift, frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo. Frakt til forhandler utenfor Oslo og årsavgift kommer i tillegg. Beregnet bilavgift er mva.-fri og oppgitt uten mva. Informasjon om priser, spesifikasjoner, standardutstyr, ekstrautstyr, setetrekk og farger kan endres uten forvarsel. Sjekk derfor alltid med din lokale Volkswagen‑forhandler at bil med ønskede spesifikasjoner faktisk kan leveres med det utstyret du ønsker. Vær oppmerksom på at alle tilvalg av ekstrautstyr øker totalvekten på kjøretøyet som igjen påvirker WLTP-utslippsberegning, eventuell rekkevidde og endelig pris på bilen. Oppgitt rekkevidde er den maksimale rekkevidden oppnådd målt etter WLTP-testprosedyre. Rekkevidden påvirkes av ulike faktorer slik som; valgt ekstrautstyr, nyttelast, taklast, bagasje, tilhengervekt, drivlinje og antall passasjerer da dette er med på å øke vekten. Rekkevidden vil også kunne påvirkes ytterligere av alt fra kjørestil, hastighet, felgstørrelse og kjøreforhold til utetemperatur og bruk av komfort- og funksjonsutstyr under kjøring. Alle oppgitte verdier for ladeeffekt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer; batteritemperatur og batteriprosent ved ladestart og/eller antall brukere i en ladestruktur kan også begrense ladeeffekten. For DC-lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt for så å starte en gradvis reduksjon i ladeeffekten. For både AC-og DC-lading vil ladeeffekten reduseres betydelig når man overstiger 80% batterinivå. Leasing og lån forutsetter finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende, og kan endres frem til utleveringsdato, samt at den følger normal renteutvikling i hele finansieringsperioden. Det tas til enhver tid forbehold om skrivefeil, feil i priser og bilder på nettsiden. We / VW Connect Plus lisens og We / VW Connect gjelder i hhv. 2 år fra bilens første registreringsdato. De digitale ytelsene leveres av Volkswagen AG, og forutsetter aksept av vilkår, egen profil og bruk av applikasjon(er) fra Volkswagen AG. Etter utløpsdatoene angitt over kan tjenestene, forutsatt tilgjengelighet fra produsenten og at bilen har relevant programvare installert, forlenges hos Volkswagen AG.