vw way to zero

Way to ZERO

Vi står foran den største utfordringen i selskapets historie. Kanskje den aller største i bilens historie. Vi ønsker å ta ansvar for vår andel av de globale CO2-utslippene.

Derfor har vi sluttet oss til Paris-avtalen og har som mål å være et CO2-nøytralt selskap innen 2050. Skal vi klare det, må vi tenke nytt.

Volkswagen VW zero logo
Vi må legge om kursen.

Ved å tilby et utvalg ledende, innovative og attraktive drivlinjer vil vi gi alle muligheten til å bidra i denne bevegelsen. Da kan du redusere utslippene dine slik det best passer for deg, og sammen kan vi oppnå et felles mål. 

Dette er vår reise mot nullutslipp. Og den starter her.

TUV NORD

Sertifikat for CO2-nøytral produksjon og leveranse 

TUV NORD

Sertifikat for CO2-nøytral produksjon og leveranse 

vw id familien elbiler

Alle elbilene i ID.-familien leveres karbonnøytralt i henhold til TUV NORD-standard TN-CC 0201.

Vi ønsker å gjøre en forskjell med disse elbilene

vw id familien elbiler

Hos Volkswagen finner du elbiler med lang rekkevidde, stor plass og praktiske løsninger. Fremtidens mobilitet skal være utslippsfri. Ikke bare for noen, men for alle. På vei mot dette målet trenger vi et bredt utvalg av modeller og drivlinjer som gir høyere ytelse og lavere forbruk. Og som beviser at hver og en kan bidra på sin måte.

Våre drivlinjer mot en bærekraftig fremtid

Teknologien bak den elektriske drivlinjen MEB

ID.-familien setter en helt ny standard når det gjelder støyreduksjon. For ikke å snakke om innovasjoner – med stemmestyring og avanserte førerassistentsystemer, kjørekomfort, plass og lang elektrisk rekkevidde.

  • Modellene i ID.-familien er CO₂-nøytrale fra produksjon til utlevering. 
  • ID.-familien har en romslig og stor kupé takket være MEB-plattformen.
En mann på stranden med VW Volkswagen ID.3 i bakgrunnen.
En kvinne sitter foran VW Tiguan eHybrid

Ladbar hybrid

Våre ladbare hybrider har dobbel drivlinje for enda mer kjøreglede.

  • Kombinasjonen av en elektro- og TSI-motor gir høyere ytelser og lavere forbruk
  • Du kjører effektivt med E-modus som gir bilen den rekkevidden du trenger i hverdagen
  • GTE-modus med boost gir mer trekkraft og kjøreglede
VW Golf eHybrid sett forfra parkert ladende

Mildhybrid

eTSI og er en elektrifisert TSI-bensinmotor.

  • Lavere forbruk takket være bruk av lagret bevegelsesenergi og seilefunksjon. 
  • Behagelig og smidig kjøreopplevelse i tilnærmet alle kjøresituasjone. 
  • Livlig respons ved igangkjøring takket være hjelp fra det elektriske systemet. 

Felles innsats for økt beskyttelse av klimaet

På veien mot nullutslipp teller hvert minste steg. Derfor jobber vi for å redusere utslippene i hele verdikjeden fra produksjon, transport og utlevering.

Les mer: Volkswagens tiltak mot CO2-nøytralitet (ekstern lenke)Opens an external link

Biler og lastebiler kjører over en bro

Forbedringer i leverandørkjeden

Vi ønsker også å være en pådriver for bruk av grønn strøm og resirkulerte materialer i leverandørkjeden. Med mange komponenter, leverandører og underleverandører er det en temmelig ambisiøs oppgave, men like fullt noe vi tar på høyeste alvor. Derfor krever vi for eksempel at våre leverandører skal forplikte seg til å bruke grønn strøm i produksjonen av battericellene. Kompensering av CO2-utslipp i form av sertifiserte klimavernprosjekter er et strakstiltak for å bøte på uunngåelige utslipp og et skritt på veien mot en utslippsfri fremtid.

Klimavennlig strøm kommer fra vannkraft

Grønn strøm på fabrikkene våre

Også produksjonen av bilene krever energi. Vi jobber med å få til ytterligere kutt i CO2-utslippene på våre fabrikker rundt om i verden. Vi har satt oss som mål å halvere CO2-utslippene fra fabrikkene innen 2025 (fra 2010-nivå). Dette skal vi oppnå blant annet ved å fortsette satsingen på grønn strøm i energieffektive anlegg. Slik vil vi skritt for skritt nærme oss målet om å bli et CO2-nøytralt selskap.

Les mer om bærekraft fra Volkswagen

Vilkår Volkswagen

1.
Du finner mer informasjon om sertifikatet på https://www.volkswagen.de/de/e-mobilitaet-und-id/idwissen/nachhaltigkeit/oekobilanz.html.
  • Priser og utstyr: Avbildede bilmodeller vist på denne nettsiden kan avvike fra bilmodellutvalget som tilbys i Norge. Bilene kan også være avbildet med utstyr som medfører ekstra kostnader eller med lakkfarger/utstyr som ikke er tilgjengelig for visse bilmodeller/utstyrsversjoner som tilbys i Norge. Alle bilmodell- og utstyrspriser, med unntak av priser på våre helelektriske biler/varebiler (som har mva.-fritak), er oppgitt i norske kroner inkludert mva., frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo. Frakt til forhandler utenfor Oslo og årsavgift kommer i tillegg. Beregnet bilavgift er mva.-fri og oppgitt uten mva. Informasjon om priser, spesifikasjoner, standardutstyr, ekstrautstyr, setetrekk og farger kan endres uten forvarsel. Sjekk derfor alltid med din lokale Volkswagen forhandler at bil med ønskede spesifikasjoner faktisk kan leveres med det utstyret du ønsker. Vær oppmerksom på at alle tilvalg av ekstrautstyr øker totalvekten på kjøretøyet som igjen påvirker WLTP-utslippsberegning, eventuell rekkevidde og endelig pris på bilen.

    Rekkevidde: Oppgitt rekkevidde for våre hybrid og helelektriske bilmodeller er den maksimale rekkevidden oppnådd målt etter WLTP-testprosedyre. Rekkevidden påvirkes av ulike faktorer slik som; valgt ekstrautstyr, nyttelast, taklast, bagasje, tilhengervekt, drivlinje og antall passasjerer da dette er med på å øke vekten på elbilen/elvarebilen. Rekkevidden vil også kunne påvirkes ytterligere av alt fra kjørestil, hastighet, felgstørrelse og kjøreforhold til utetemperatur og bruk av komfort- og funksjonsutstyr under kjøring. Ladeeffekt: Alle oppgitte verdier for ladeeffekt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer; batteritemperatur og batteriprosent ved ladestart og/eller antall brukere i en ladestruktur kan også begrense ladeeffekten. For DC lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt for så å starte en gradvis reduksjon i ladeeffekten. For både AC og DC lading vil ladeeffekten reduseres betydelig når man overstiger 80 % SOC (batteriets ladenivå).

    Finansiering: All privat finansiering forutsetter minst 30% egenkapital og finansiering gjennom vårt finansieringsselskap Volkswagen Financial Services. Renten er flytende. Det tas til enhver tid forbehold om skrivefeil, feil i priser og bilder på nettsiden.